“Fijn dat ik u tref…..”
Dat is wel de meest gehoorde openingsonzin als ik gebeld word door een onbekende. Bekenden zeggen dat nóóit.
Nog steeds komt het ‘verkoopgesprek’ per telefoon uit blik. Met clichés en opgeboerde teksten word ik dan in een modderstroom aan informatie ondergedompeld. Uiteindelijk is er dan meestal ook nog wel de vraag of opmerking “dat zal zéker interessant voor u zijn”.
Nou ben ik gezien mijn achtergrond, ik heb járen een call center gehad, misschien extra kritisch. Dus denk er nog eens over na als je tegen mij zegt “fijn dat ik u tref”, want dat kon nog wel eens tegenvallen.
Een paar tips? Daar gaat ie : bereid je gesprek voor, wéét wie je aan de telefoon krijgt. Is het een grote/kleine ondernemer, ken zijn of haar branche, wees op álles voorbereid.
Stel eens wat vragen (bijvoorbeeld “tref ik u op een goed moment om even te praten over XYZ”?).
Ieder gesprek is anders, want ieder mens is anders, daar heb ik nog wel een paar gouden tips voor die ik voorlopig even voor mij hou.
Communicatie per telefoon blijkt een vak apart, niet iedereen gegeven om te doen en voor velen te leren.
Wil je er méér mee, voor jezelf of je team, de service desk etc , dán mag je mij bellen en dán is het fijn om mij aan de lijn te krijgen.
Telefooncommunicatietrainingen: 06 41548305 Constant Lamp
#communicatietraining #constantlamp #team #verbinding #coach
06-41548305
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.